♠ ♥ ♠ ♥ ♠ ♥ ♠ ♥ ♠ ♥ ♠ ♥ ♠ ♥ ♠ ♥ ♠
ANA SAYFA
SİSTEMLER
ARAYA GİRİŞ
KONVANSİYON
AS SORMAK
APEL/DEFOS
E.KANTAR
=> ISINMA
=> DEFANS
=> DEKLARASYON
=> CEVAPÇIYA
=> AS SORANA
=> TAKE-OUT
=> ATAKLAR
=> YEROYUNU


ATAKLAR
EDDİE KANTAR’IN ATAKLAR KONUSUNDA ÖĞÜTLERİ
A-KONTURLU KONTRATLARA ATAKLAR
1-Partner final kontratına kontur atarsa;
..a-)İki defans eli ile birlikte kombine olarak, kontratı batıracak yeterli kuvvete sahip olduğumuzu düşünüyor.
..b-)Kuvvetli koz rengi var
..c-)Partner offside konumunda iken, gambling tipi ilan edilmiş zon kontratına kontur atarsa; şunu söylüyordur, partner üste konuşmak istiyorum, ama kayıp kozlar nerede? sende ise cezalandıralım, aksi halde kalkalım.
..d-)Partner özellikle bir renkten atak istiyor olabilir, final kontratı şlem ise bu lightner'dir, zon ise muhtemelen yerin rengi yada rakibin 2. rengidir

2-Partner ceza kontru attığında, sizin renginizin onda kısa olduğunu varsayın, çünkü ceza konturları en iyi mis fit durumlarında çalışır.

B-KONTRLU ŞLEM KONTRATLARINA ATAKLAR
1-Eğer partner bir konuşma yapmış ve sonra rakiplerin kendi istekleri ile ilan ettikleri renk şlemi kontratına kontur atmış ise; partnerin rengini atak etmeyin, koz atak etmeyin. Partnerin kontru şunlardan birini gösterir:
..a-)Bir void (en sıklıkla)
..b-)Yerin ilk okuduğu rengin atak edilmesini istiyor
..c-)Deklaranın okuduğu renklerden birinde AK.
Eğer partner bir renk okumamış iken rakibin kendi isteği ile geldiği renk şlemi kontratına kontur atarsa; buda rakiplerin okumamış olduğu bir rengin atak edilmesini istemez. çünkü bu normal bir ataktır ve lightner konturları normal atak istemez, yine bu durumda partnerde şunlardan biri vardır:
..a-)Bir void
..b-)Yerin ilk renginin atak edilmesini istiyor.

C-BİZE YARDIM EDECEK BİR KONTR YOKKEN ŞLEME ATAKLAR;
1-Eğer dummy (yer) şiddetli bir şekilde sıçrayarak, mesela blackwood yapmadan şlem ilan etmiş ise; Bir voidi olduğu, kuvvetli kozları olduğu, uzun ve etkili bir yan renge sahip olduğu ve kısa suitlerinde kontrol olduğu düşünülebilir. Bu durumda genellikle en doğru atak; onun en kısa süitini açılmaktır.

örnek: Kuzey....Doğu....Güney....Batı(Siz)
            1..........pas..........1♠ ......2
            6♠ !!

batıda eliniz (♠ A43.    Q5.     J64.    ADJ95 )
Dummy muhtemelen treflden şikan, uzun pikleri ve körleri var, atak edin ve As ile el tuttuğunuzda bir alabilmeyi umun.
D-PARTNERİN RENGİNE ATAK

1-Zayıf bir el ile partnerin rengine atak ederken, yan renklerden birinde el tutabileceğiniz, anahtar bir kart yoksa, partnerin rengi; Qxxx(x) yada Kxxx(x) iken büyük onör atak edin, bir fırsatınız daha olmayabilir.

2-Çıplak As ve yanında herhangi bir uzunluk varken, mantıklı bir planınız yoksa, As altından atak etmeyin, As altından ataklar için özel bir partnerlik anlaşmanız olması gerekir.

3-10xx, Jxx, Dxx'den küçük atak edin, ama dummy deklarasyonda natürel NT konuşmuşsa; büyük onörü atak edin.

4-Eğer deklarasyonda desteklemiş iseniz; 3 yada 4 boştan, partnerin rengine, büyük atak edin, aksi halde küçük atak edin.

5-Eğer xxx'den büyük atak ettiyseniz, 2. seferde ortanca kartı verin. Eğer xxxx'den büyük atak ettiyseniz, 2. seferde en küçük kartı verin. Eğer xxx'den küçük atak ettiyseniz, 2. seferde en büyük kartı verin. Eğer xxxx'den küçük atak ettiyseniz, 2. seferde kalan en küçük kartı verin.
10-Genellikle partnerin açış yada overcall rengini atak etmek; diğerlerinden daha emniyetlidir, ama deklarasyondan partnerinizin 3.den zayıf açış yaptığını düşünüyorsanız şimdi onun rengini atak etmek için daha istekli olmalısınız, çünkü 3. den zayıf açışlar genellikle atak rengi gösterir.

E-AÇIŞ KARTI

1-Kart; atak kartı olarak seçildikten sonra muhtemelen tüm defans boyunca kullanılan en önemli kart olacaktır. Bu yüzden onu oynamadan önce iyi bir muhakeme yapmalısınız, öncelikle masadaki muhtemel dağılıma odaklanmalısınız (bu bol miktarda deklarasyon varken daha kolaydır) deklaren kuvvetini ve koz fitlerinin durumunu deklarasyon sırasında gösterir, özellikle majör renkler konusunda ilgisini yada kaygısını belli eder, deklarasyona geri dönmek bize, agresif yada pasif atak yapmak konusunda fikir verir.
-Dummy uzun bir yan renge sahip olduğunu gösterdi mi?
-Eğer orada uzun bir renk varsa, nasıl kırabiliriz?
-Kup almayamı çalışmalıyım?
-Partnere kup vermeyemi çalışmalıyım?
-Dekleranın en kısa rengini mi denemeliyim?
-Oturduğum yerde bekleyip onların bize löveler vermesini mi beklemeliyim?
-Koz atak edip, dummy'nin kup potansiyelini azaltmaya mı çalışmalıyım?
-Bunlar atak yapmadan önce kendinize sormanız gereken bazı sorulardır.
F-KOZ ATAKLARI
1-Rakipler bir mis fitte oynarken koz atak etmeyi düşünmeyin.

2-Dengeli bir elimiz ve herhangi bir suit de yada suitlerde kuvvetimiz varken, 2 yada 3 boş kozdan, koz atak edebiliriz, ayrıca yer  kısalığa dayalı bir desteğe sahipken, koz atağı genellikle en iyi ataktır.

3-Singleton koz atak etmeyin, bunun tek istisnası; partnerimizin 1 seviyesindeki take-out kontrumuzu cezaya çevirmesi durumudur, bu pozisyonda koz atağı zorunludur.

4-Eğer partnerde koz renginin singleton olduğu belli olduysa; Kxx'den koz atak etmeyin, çünkü kimse koza devam edemeyecektir, başka bir atak deneyin ve partnerin zorunlu durumda koz dönüşünü bulmasını umun.


Sizinle birlikte 45451 ziyaretçi. Teşekkür Ederim.Yaşar KAYACAN
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol