♠ ♥ ♠ ♥ ♠ ♥ ♠ ♥ ♠ ♥ ♠ ♥ ♠ ♥ ♠ ♥ ♠
ANA SAYFA
SİSTEMLER
ARAYA GİRİŞ
KONVANSİYON
AS SORMAK
APEL/DEFOS
E.KANTAR
=> ISINMA
=> DEFANS
=> DEKLARASYON
=> CEVAPÇIYA
=> AS SORANA
=> TAKE-OUT
=> ATAKLAR
=> YEROYUNU


DEFANS
EDDİE KANTAR’IN DEFANS ÖĞÜTLERİ
1-Rakipler mis fitte iken koz atak etmeyin

2-Eğer partnerde koz renginin singleton olduğu belli olduysa; Kxx'den koz atak etmeyin, çünkü kimse koza devam edemeyecektir, başka bir atak deneyin ve partnerin zorunlu durumda koz dönüşünü bulmasını umun.

3-Koz kontratlarında aldatıcı ataklar; 10 9 x'den=9 ve QJ'den J'dir
4-Dummy uzun bir yan renk gösteriyorsa ve siz bu rengi iyi sıkıştırıyorsanız; koz atak etmek iyidir, aksi halde koz atağı dünyanın en kötü atağıdır.

5-Rakipler kendi istekleri ile şilem ilan ettiklerinde, bir As'ınız varken, singleton'unuzu atak etmek çok yanlıştır, böylece deklarana o renkteki kayıp onörü partnerinizde bulması konusunda yardım etmiş olursunuz.

6-Başka bir elde yanda As'ınız yok iken, singleton atak etmeniz, başarılı olabilir.(biraz şans ile; o rengin yada kozun As'ı partnerinizde ise)

7-3NT'ye atak ettiğiniz gibi,6NT'ye atak edemezsiniz.Örneğin eliniz=K10764 Q76 Q84 83 şimdi deklarasyon; 1NT pas 3NT herkes pas şeklinde olsaydı, atağınız otomatik olarak pik olacaktı, ama deklarasyon; 1NT pas 6NT herkes pas şeklinde gelişirse; pik atak etmek korkunç olur, rakiplerde 32-33 puan vardır ve partner canlı cenaze gibi görünmektedir, en iyisi trefl 8 atak edip, rakibin empaslarda kaybetmesini ummaktır.

8-Koz yada sanzatuda ortağınızın rengine destek vermiş iseniz (deklarasyonda) 3 yada 4 boştan; büyük, destek vermemiş iseniz küçük atak edin.

9-Üç küçükten partnerin rengine, büyük atak ettikten sonra (Örnek: 682'den 8,)2. seferde ortanca kartı verin (6)

10- Dört küçükten küçük atak ettikten sonra ( örnek: 8632'den, 2) diğer lövede kalan en küçük kartı vermek gerekir, yani 2'li atak edip 3'lü ile devam edin.

11-Dört küçükten en büyük atak ettikten sonra, en küçük vermemiz gerekir ( örnek: 8632'den, 8 li atak edip, diğer seferde 2'li vermek gerekir)

12-Partner bir konuşma yaptıktan sonra, rakipler kendi istekleri ile şlem ilan eder ve partner kontur atarsa, partner bir void'e yada rakip renklerden birinde AK'ya sahiptir.

13-Stayman, Jacoby transferler, cue-bid'ler yada Blackwood cevapları gibi artifisyel deklarelere kontur atılmış ise bunlar atak isteyen kontur’dur (Not: Splintere kontur’ların ne tip atak istediği konusunda partnerlik anlaşması gerekir, örneğin kalan renklerden büyük olanını istemek makuldür, yoksa splintere splinter rengini isteyecek şekilde kontur atmak pek yararlı değildir)

14-Düşük seviyede bir artifisyel deklareye atak isteyen kontur atmak en az 3 onör kartlı ve en az 5'li bir renk gerekir, 4 yada daha yüksek seviyedeki bir artifisyel deklareye, direkt atak kontru için ise en az KQx gerekir.

15-NT kontratlarına konuşulmamış bir rengi atak ederken, onörsüz 4'lü renkten, 4. çıkmak, rengin gücü konusunda partneri yanıltabilir. en iyisi; en büyük yada 2. büyük çıkmaktır. En büyük marka 8'li ise; 8'li çıkmak, 9 yada 10 ise, 2. büyük çıkmak iyidir.( örnek: 8 6 3 2 den; 8, 9 7 6 3 yada 10 7 6 3' den; 7 çıkmak doğrudur)

16-AKx(x)' den renk kontratlarına atak konusunda partnerinizle anlaşmalısınız, tabi sek AK'dan atak konusu buna uyumlu olmalı.

17-Bu konuda tavsiye edilen; AKx(x)' den renk kontratlarına As atak edilmesidir.

18- Siz ve partneriniz As Rua dan As atak edilmesi konusunda anlaştıysanız; Rua atağı şunlardan birini gösterir:
..a-)Bu suit desteklenmiştir (partneriniz sizin bu renkte kartlarınız olduğunu biliyor)
..b-)Kontrat 5 seviyesi yada üstündedir.
..c-)As Rua sektir (doubleton)

19- Siz ve ortağınız AKQ'dan, renk kontratlarına karşı Q atağı yapmak konusunda anlaştıysanız, partnerinizin atağı okuyabileceğini varsayabilirsiniz. 3. el sayı verebilir. Bu atağın 2 avantajı vardır.
..a-)Atak kartı kaç löve alabileceğimizi gösterir.
..b-)Eğer As Rua'dan As atak ederseniz, Dam'ınız olmadığı anlaşılır.

20-Eğer partner sizin renginizi yada fitimizi atak etmemişse, ataktan çıkarılabilecek sonuçlar.
..a-) void var
..b-) atak kartı singleton
..c-) atak kartı sekans başı
..d-) partnerde rengimizin Ası var ve Rua rakipte diye korkuyor
..e-) partner deklarasyonu unuttu
21- Partner bir sanzatu kontratına bir renk atak eder ve daha sonra bu renkte bir kaç kart defos ederse bu rengi dönmenizi istemiyor demektir.
örnek:
................Kuzey 
...............
AK1032
...............
A762
...............
 3 
...............
J54

Batı…....................................Doğu
.Q76..................................
.J984
.KJ93.................................H.1084
5......................................Q1087
A10762.............................83 
....................Güney
....................
.5
....................Q5 
....................AKJ9642
....................KQ9

Kuzey Doğu Güney Batı
1
♠       Pass   2
    Pass
2
♥      
Pass 3NT   Herkes pass 

Atak:

dummy J ile kazanıp karo empası yapar ve iki karo daha çekip doğunun karo damına eli verir, bu esnada Batı; bir kaç tane Trefl defos eder,bu durumda löveyi kazanan doğunun, trefl değil kör dönmesi gerekir, çünkü Batı eğer trefl dönüşü istese idi; trefllerini defos etmezdi.

22-Sanzatuda veya bir renk kontratına defans yaparken; kup a ulaşmak konu değilse; kısa suitlerimizden özellikle bu renkteki Damı yerde görmüyorsak defos yapmamalıyız, Bu; partnerimizdeki Damı ifşa etmemize ve deklaranın 2 yollu bir empas elinde Damı bulma konusunda doğru karar vermesine sebep olabilir. Bu durumlarda uzunluklarımız hakkında bilgi vermeyecek defoslar yapmalıyız.

 

Sizinle birlikte 46881 ziyaretçi. Teşekkür Ederim.Yaşar KAYACAN
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol